Tvorba webu
vilmadesign.cz
Chcete nahlédnout pod pokličku tvorby mého webu? Ukáži vám kreativní část procesu a zajímavé nástroje, které používám.
Tak pojďme na to!
Základní rozdělení kreativního procesu:
Struktura webu
Na začátku je nutné provést analýzu struktury webu.
Struktura webu jasně definuje návaznosti jednotlivých stránek a jejich hierarchii, je to nejdůležitější stavební prvek.
Dobrá struktura webových stránek usnadňuje navigaci pro uživatele i pro vyhledávače, což zlepšuje SEO vašeho webu a jeho hodnocení vyhledávači.
V nástroji Lucidchart je možné vytvořit i wireframe, tzv. drátěný model webu.
Nástroj:
www.lucidchart.com
Barevnost
Barevnost a branding je to, co by vás na první pohled mělo vystihovat.
Mým cílem bylo vytvořit zajímavou barevnou kombinaci, která není typická a pro klienty bude snadno zapamatovatelná.
Pokud uvažujete o novém webu, je důležité si definovat, zda budete vycházet z původní barevnosti vašeho brandu a nebo chcete něco nového.
Skvělým pomocníkem jsou nástroje, které vám zobrazí paletu barev, případně doporučí další možné barevné varianty v souladu s psychologií barev.
Nástroj:
https://colors.muz.li/
Fonty
Fonty písma jsou dalším estetickým prvkem, který působí na vaše klienty.
Většina moderních fontů bohužel nepodporuje českou diakritiku. Zároveň je důležité si dát pozor na licenční použití daných fontů.
Je to o hledání, kombinování a kompromisech. Máte možnost vybírat z mnoha knihoven fontů, kde si přímo můžete vyzkoušet napsat daný text.
Nástroj:
https://freefontdl.com/
Nástrojů a postupů je mnoho. Chtěla jsem vám ve zkratce představit základní nástroje, které se při tvorbě webdesignu dají použít. Sdílím je s vámi právě proto, abyste si je sami mohli vyzkoušet a vizualizovat si svůj nový web.
Pokud tento krok nevynecháte, vývoj webu se tím podstatně zkrátí.
Nechcete se tímto zabývat? Pojďme si o tom společně popovídat a já vám navrhnu webdesign na míru.
TIP pro vás:
Nebojte se inspirovat od těch nejlepších! Podívejte se na Behance, Instagram a Pinterest a zkoumejte, jak to dělá vaše konkurence nebo váš oblíbený brand. Analyzujte, co se vám líbí – to je dobrý základ pro představu, jaký bude váš web! Pomůže to mně i vám v definici základních prvků.